| Ogólne dane o ciągniku | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Marka (producent) | Caterpillar | Challenger |
| Model ciągnika | Challenger 65B | Challenger MT975C |
| Seria | b.d. | b.d. |
| Poprzedni model | Challenger 65 | Challenger MT975B |
| Następny model | Challenger 65C | – |
| Mniejsza wersja | – | Challenger MT965C |
| Większa wersja | – | – |
| Lata produkcji | od 1991 do 1992 r. | b.d. |
| Kabina z systemem ROPS | Nie | Nie |
| Opinie | Opinie o Challenger 65B Nowe! | Opinie o Challenger MT975C Nowe! |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Maksymalna moc (KM / kW) | 285 KM (212.5 kW) | 585 KM (436.2 kW) |
| Obroty znamionowe | 2100 obr. / min. | b.d. |
| Spalanie | b.d. | b.d. |
| Pojemność zbiornika paliwa | b.d. | b.d. |
| Maksymalna prędkość | b.d. | b.d. |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Rodzaj paliwa | Olej napędowy (diesel) | Olej napędowy (diesel) |
| Producent silnika | b.d. | Caterpillar |
| Typ silnika | Caterpillar | Caterpillar C18 ACERT |
| Rodzaj silnika | Diesel | Diesel |
| Pojemność silnika | 10.487 l. | 18.131 l. |
| Ilość suwów | b.d. | b.d. |
| Liczba cylindrów | 6 | 6 |
| Kompresja (stopień sprężania) | b.d. | b.d. |
| Średnica tłoka | 121 mm | 145 mm |
| Skok tłoka (suw) | 152 mm | 183 mm |
| Maksymalny moment obrotowy | b.d. | b.d. |
| Filtr powietrza | b.d. | b.d. |
| Filtr paliwa | b.d. | b.d. |
| Ilość komór w filtrze paliwa | b.d. | b.d. |
| Filtr oleju | b.d. | b.d. |
| Pompa oleju | b.d. | b.d. |
| Regulacja obrotów (sterowanie) | b.d. | b.d. |
| Rodzaj pompy wtryskowej | b.d. | b.d. |
| Wtryskiwacze | b.d. | b.d. |
| Ciśnienie wtrysku | b.d. | b.d. |
| Chłodzenie | Silnik chłodzony cieczą | Silnik chłodzony cieczą |
| Obieg wymuszony | b.d. | b.d. |
| Chłodnica | tak | tak |
| Termostat | b.d. | b.d. |
| Rodzaj chłodnicy | b.d. | b.d. |
| Ilość płynu chłodzącego | b.d. | b.d. |
| Sprzęgło | b.d. | b.d. |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Turbosprężarka | Tak | Tak |
| Podwójna sprężarka (dual) | Nie | Nie |
| Chłodnica powietrza doładowującego (intercooler) | Tak | Nie |
| Chłodnica za sprężarką (aftercooler) | Nie | Tak |
| Turbosprężarka z zaworem wastegate | Nie | Nie |
| Zmienna geometria łopatek w turbinie | Nie | Nie |
| Zawór regulacyjny ciśnienia (wastegate) | Nie | Nie |
| Dodatkowe parametry turbiny | – | – |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Napięcie zasilania rozrusznika (V) | 12 V | b.d. |
| Masa | b.d. | b.d. |
| Akumulator (V) | 12 V | 12 V |
| Ilość akumulatorów | 1 | 1 |
| Rodzaj ładowania | b.d. | Alternator |
| Producent systemu ładowania | b.d. | b.d. |
| Rodzaj zapłonu | b.d. | b.d. |
| Tylna lampa stopu | tak | tak |
| Tylna lampa rolnicza | b.d. | b.d. |
| Lampa typu kogut | nie | nie |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Liczba obrotów | 1000 obr. / min. | 1000 obr. / min. |
| Sterowanie WOM | ręczne | ręczne |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| System ABS (zapobieganie blokowaniu kół) | Nie | Nie |
| System wspomagania hamulców | Nie | Nie |
| Zespół hamulcowy | b.d. | b.d. |
| Mechanizm różnicowy | Nie | Nie |
| Rodzaj hamulców | hamulce tarczowe, hydrauliczne | b.d. |
| Tarcze | Pojedyncza tarcza | – |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Ciężar | od 15436 kg (w zależności od wersji) | b.d. |
| Ciężar z systemem ROPS | b.d. | b.d. |
| Ciężar z kabiną | b.d. | b.d. |
| Ciężar (wersja z napędem 2WD) | n/d | n/d |
| Ciężar (wersja z napędem 4WD) | n/d | n/d |
| Ciężar (wersja z napędem MFWD) | n/d | n/d |
| Ciężar (wersja z instalacją gazową) | n/d | n/d |
| Ciężar (wersja gazowa) | n/d | n/d |
| Ciężar (diesel) | n/d | n/d |
| Długość | b.d. | 7569 mm |
| Wysokość | b.d. | b.d. |
| Szerokość | b.d. | 5080 mm |
| Prześwit | b.d. | b.d. |
| Prześwit tylnego zawieszenia | b.d. | b.d. |
| Rozstaw kół z przodu | b.d. | b.d. |
| Rozstaw kół z tyłu | b.d. | b.d. |
| Rozstaw osi | 2690 mm | 3940 mm |
| Rozmiar kół z przodu | 25 | 710/70R42 |
| Rozmiar kół z tyłu | b.d. | b.d. |
| Dop. masa całkowita przyczepy bez hamulca | 1500 kg | 1500 kg |
| Dop. masa całkowita przyczepy z hamulcem | b.d. | b.d. |
| Największy dopuszczalny nacisk na oś | b.d. | b.d. |
| Dopuszczalna masa całkowita (DMC) | b.d. | b.d. |
| Promień skrętu | b.d. | b.d. |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Napęd | (w zależności od wersji) | 4x4, 4WD (w zależności od wersji) |
| Dodatkowe cechy napędu | napęd na wszystkie koła, stały rozkład siły na wszystkie 4 koła | |
| Napęd stały | b.d. | Tak |
| Stały rozkład sił na wszystkie koła | n/d | Tak |
| Dynamiczny podział mocy na osie (włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej osi) | n/d | b.d., napęd AWD |
| Niezależne zawieszenie (ILS - Independent Link Suspension) | Brak | Brak |
| Przegubowe | – | Tak |
| Napęd gąsienicowy | Tak | Nie |
| Hydrostatyczny układ kierowniczy | Nie | Nie |
| Mechanizm różnicowy | b.d. | b.d. |
| Układ kierowniczy | drążkowy | drążkowy |
| Drążki reakcyjne z przodu | b.d. | b.d. |
| Zwolnice planetarne z tyłu | b.d. | b.d. |
| Zwolnice planetarne z przodu | b.d. | b.d. |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| TUZ | b.d. | b.d. |
| Rodzaj podnośnika hydraulicznego | b.d. | b.d. |
| Wydajność pompy podnośnika | b.d. | b.d. |
| Ciśnienie pompy podnośnika | b.d. | b.d. |
| Układ hydrauliczny Load Sensing | Nie | Nie |
| Układ zamknięty | b.d. | Tak |
| Układ centralny | Nie | Tak |
| Stały przepływ | Nie | Nie |
| Stałe ciśnienie | Nie | Nie |
| Układ sterujący | b.d. | z kompensacją natężenia przepływu |
| Pompa | b.d. | b.d. |
| Rozdzielacz dwusekcyjny | b.d. | b.d. |
| Szybkozłącza | b.d. | b.d. |
| Funkcja / Przycisk Auto Lift | b.d. | b.d. |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Skrzynia synchroniczna | b.d. | b.d. |
| Przekładnia synchronizowana mechanicznie | Nie, sterowanie elektrohydrauliczne | n/d |
| Przekładnia PowerShift | Tak | Nie |
| Przekładnia z mechanizmem nawrotnym (PowerShuttle) | Nie | Nie |
| Dodatkowe informacje o przekładni | dwa sprzęgła (dwusprzęgłowa skrzynia biegów), sterowanie elektrohydrauliczne sprzęgła, szybka zmiana biegów | – |
| Przekładnia hydrostatyczna | b.d. | b.d. |
| Liczba biegów do przodu | 10 | 16 |
| Liczba biegów do tyłu | 2 | 4 |
| Biegi pełzające | b.d. | b.d. |
| Parametry techniczne | Challenger 65B | Challenger MT975C |
|---|---|---|
| Górny zaczep transportowy | tak (???) | tak (???) |
| Zaczep dolny | b.d. | b.d. |
| Klimatyzacja | b.d. | b.d. |