Zetor 7745 dane techniczne, wymiary, spalanie

Ciągnik Zetor 7745 był produkowany w latach 1986-1992 w Brnie. Traktor standardowo wyposażany był w kabinę BK 6011 bądź opcjonalnie do wyboru możliwa była kabina UBK 7011. Obie kabiny charakteryzowały się tym, że były bardzo dobrze wyciszone do 85 dB i były wyposażone w szyberdach na teleskopach jak również osłony przeciwsłoneczne. Dolna tylna szyba była przesuwna. Dodatkowo Zetor opcjonalnie na wyposażeniu oferował swoim klientom za dopłatą dodatkowy przedni trzypunktowy układ zawieszenia (przedni TUZ) oraz przedni WOM. Ponadto w kabinie możliwe było zamontowanie radia i dodatkowego siedzenia dla pasażera. Oferowano również dodatkowe obciążniki i ponadstandardowe wersje ogumienia oraz w standardzie przednie błotniki. Podobnie jak w modelu Zetor 7711, w Zetorze 7745 dostępne były asymetryczne reflektory znajdujące się na dachu kabiny, a wewnątrz ich włączenie sygnalizowała odpowiednia lampka kontrolna. Na desce rozdzielczej znajdowała się też lampka kontrolna ciśnienia powietrza koloru czerwonego, która zapalała się w przypadku awarii układu hamulcowego bądź przy spadku ciśnienia powietrza poniżej 390 kPa.

Przekładnia główna wraz ze skrzynią biegów mieści podobnie jak w innych modelach serii (5245, 6245, 7245) mieści maksymalnie 34 litry (górna kreska miarki, korek otworu służy jednocześnie jako miarka), minimalnie 17 litrów (dolna kreska) i 28 litrów (środkowa kreska).

Dostępny w ciągniku WOM pracuje z prędkością 540 obrotów i 1000 obrotów. Wybór obrotów wałka dokonuje się na wyłączonym silniku. Końcówka wałka na 540 obrotów jest 6-rowkowa, natomiast na 1000 obrotów jest 21-rowkowa z ewolwentowym profilem. Włączanie sprzęgła WOM-u jest dostarczane w dwóch wariantach: sterowane mechaniczne za pomocą dźwigni, cięgna Bowdena i w drugim wariancie z pneumatycznym sterowaniem z mechanicznym impulsem.

Instalacja elektryczna zastosowana w ciągniku jest 12 woltowa. W instalacji zastosowano jeden akumulator 12V umieszczony w skrzynce po lewej stronie pod podłogą. W układzie znajduje się alternator 14 V/55 A oraz półprzewodnikowy regulator napięcia. Zastosowany rozrusznik posiada moc elektryczną 2,9 kW. Oświetlenie stanowią dwa asymetryczne reflektory wyposażone w żarówki 12V – 45/40. Na życzenie klienta był montowany z tyłu halogen roboczy z żarówką H3.

Ciągnik był wyposażony wewnątrz w wygodne siedzenie o dużym zakresie regulacji zarówno w poziomie (15 cm) jak i w pionie (6 cm) z podłokietnikami. Standardowo w ciągniku montowany był zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów ale na życzenie klienta montowane były zarówno zbiorniki mniejsze (55 litrów) jak i większe (90 litrów).

W ciągniku zastosowano półosie wysuwane osi przednich. Dopuszczalny nacisk na przednią oś w ciągniku wynosi 20,5 kN, natomiast na oś tylną jest to 39,4 kN. Dane są prawdziwe dla prędkości do 25 km/h a więc przy mniejszych prędkościach nośność ciągnika rośnie.

Jeśli chodzi o warunki pracy silnika to zalecane robocze obroty silnika plasują się na poziomie 1500-2300 obrotów na minutę, robocze ciśnienie oleju to 200-500 kPa, przy obrotach jałowych 50 kPa. Temperatura cieczy chłodzącej wynosi 80-95 st.

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to w zależności od obciążenia ciągnik potrafił spalić: 14,9 litra na godzinę przy 100% obciążeniu silnika, 12,3 litra na godzinę przy 80% obciążeniu silnika i 9,3 litra na godzinę przy 50% obciążeniu silnika. W silniku należy stosować olej oznaczany jako OA M3 AS o klasie lepkości SAE 10W/30. Jako olej przekładniowy stosujemy olej oznaczany jako OA PP 80 o klasie lepkości SAE 80W. Do wspomagania układu kierowniczego wlewamy olej hydrauliczny OT-H2 oznaczany jako olej typu HLP 51 525. W amortyzatorach układu kierowniczego stosujemy olej wg normy ON 65 6890. Miejsca smarowane wypełniamy smarem plastycznym LITOL 24 wg GOST21 150-75. Stosowany płyn hamulcowy to SYNTOL 205 HD.

Maksymalna siła pociągowa ciągnika na listwie wahliwej wynosi 30,49 kN w wersji z kabiną (28,2 kN bez kabiny), w przypadku zaczepu dla przyczep jest to odpowiednio 33,79 kN w wersji z kabiną i 31,49 kN bez kabiny. Siła pociągowa TUZ-a to 24 kN z tyłu i 11 kN z przodu. WOM przy znamionowych obrotach silnika o obrotach wałka 540 / minutę osiąga 46,5 kW przy jednostkowym zużyciu paliwa 262 g/kWh.

Ciągnik Zetor 7745 jest zmodyfikowanym typem ciągnika 7711 z tą różnicą, że zamiast normalnej przedniej osi z półosiami ciągnik ten jest wyposażony w przednią oś napędową. Przednie koła nadaj jednak są kołami sterującymi i są mniejsze od kół tylnych. Ciągnik Zetor 7745 jest przeznaczony do pracy w trudnych glebach, do pracy w terenach trudno dostępnych, wykazujących niższy współczynnik przyczepności. Ciągniki te stają się szczególnie przydatne do prowadzenia prac na terenach górzystych, podmokłych, bagiennych i piaszczystych. Zwiększona siła pociągowa przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa oraz zdolność poruszania się po trudnym terenie sprawia, że rosną walory techniczne i ekonomiczne tego ciągnika.

Ciągnik dostarczany jest przez producenta wyłącznie z ciężką przednią osią napędową. Włączanie napędu przedniej osi odbywa się ze stanowiska kierowcy za pomocą dźwigni umieszczonej po lewej stronie skrzyni biegów. Po 100 mth warto skontrolować ilość oleju w zbiorniczku amortyzatora układu kierowniczego (zbiorniczek jest umieszczony między filtrem powietrza a chłodnicą po prawej stronie). Po 600 mth należy skontrolować rozbieżność przednich kół, która powinna zawierać się w zakresie 12-15 mm. Konieczne jest też nasmarowanie sworzni krzyżowej przegubowego wałka przedniego napędu i rowkowanie jego wysuwanej części oraz sworznie krzyżowe podwójnych przegubów półosi przedniej osi. Po 1200 mth wymieniamy olej w skrzyni biegów i w obudowie przekładni głównej. Olej w korpusie ciężkiej osi napędowej wymieniamy po 2400 mth, natomiast olej w reduktorach przednich kół należy dopełnić.

Na standardowych oponach prześwit ciągnika wynosi 374 mm, natomiast w przypadku większych opon 12,4-24 z przodu i 13,6-36 bądź 16,9-34 z tyłu prześwit rośnie do 410 mm. Zaczep dla przyczep znajduje się na wysokości 706 do 906 mm w przypadku opon standardowych, listwa wahliwa znajduje się na wysokości 402 mm, zaczep dla przyczep jednoosiowych – 457 mm a tylny WOM na wysokości 691 mm.

W ciągniku w wersji z ogrzewaniem do układu chłodniczego wchodzi 11,6 litra płynu Borygo, w wersji bez ogrzewania – 10,6 litra. Do skrzyni biegów i przekładni głównej lejemy 27 litrów oleju Hipol 10, zwiększając tą ilość do 34 litrów przy pracach na zboczach lub z podłączonym zewnętrznym układem hydraulicznym. W zwolnice lejemy również olej Hipol 10 w ilości 2 x 1,9 litra. Podobnie Hipol 10 stosujemy w obudowie układu kierowniczego w ilości 1,6 litra. Do filtra powietrza wchodzi 1,3 litra oleju M 5 AD. W amortyzatorach stosujemy klasyczny olej amortyzatorowy w ilości 0,6 litra. Wspomaganie kierownicy to 4,8 litra oleju hydraulicznego typu 10. W skrzyni przedniej osi napędowej stosujemy Hipol 10 w ilości 4,3 litra. Również do przekładni planetarnych przedniej osi napędowej wlewamy Hipol 10 po 0,5 litra na przekładnię. W układzie hamulcowym stosujemy płyn hamulcowy R3 (niebieski) w ilości 0,5 litra.

Informacje o modelu Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne
Marka (producent) Zetor
Model ciągnika Zetor 7745
Seria b.d.
Poprzedni model
Następny model
Mniejsza wersja
Większa wersja
Lata produkcji od 1988 do 1992 r.
Kabina z systemem ROPS Nie
Opinie Opinie o Zetor 7745 Nowe!
3.18
AGROrank to nasza ocena!

moc silnika wystrczająca, silnik na olej napędowy, silnik o dużej pojemności skokowej i mocy, jednostka przeciętna aczkolwiek efektywna, gwarantuje dobry stosunek osiągów do kosztów, średnia opłacalność przy zachowaniu dobrego stosunku osiągów do kosztów, klasycznie 4 cylindry, idealnie dobrane znamionowe obroty pracy silnika, typowy 12V rozrusznik... cała opinia

3,18
Porównywarka Porównaj ciągnik Nowe!
Pytania na forum o Zetor 7745 Pytania - forum dotyczące modelu Zetor 7745 Nowe!

Osiągi Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Maksymalna moc (KM / kW) 81 KM (60.4 kW)
Obroty znamionowe 2200 obr. / min.
Spalanie b.d.
Pojemność zbiornika paliwa b.d.
Maksymalna prędkość b.d.



Silnik w Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Rodzaj paliwa Olej napędowy (diesel)
Producent silnika Zetor
Typ silnika Zetor 7701
Rodzaj silnika Diesel (silnik wysokoprężny)
Pojemność silnika 3.9 l.
Ilość suwów 4
Liczba cylindrów 4
Kompresja (stopień sprężania) b.d.
Średnica tłoka 102 mm
Skok tłoka (suw) 120 mm
Maksymalny moment obrotowy b.d.
Filtr powietrza b.d.
Filtr paliwa b.d.
Ilość komór w filtrze paliwa b.d.
Filtr oleju b.d.
Pompa oleju b.d.
Regulacja obrotów (sterowanie) b.d.
Rodzaj pompy wtryskowej b.d.
Wtryskiwacze b.d.
Ciśnienie wtrysku b.d.
Chłodzenie Silnik chłodzony cieczą
Obieg wymuszony b.d.
Chłodnica tak
Termostat b.d.
Rodzaj chłodnicy b.d.
Ilość płynu chłodzącego b.d.
Sprzęgło b.d.

Turbosprężarka w Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Turbosprężarka Nie
Podwójna sprężarka (dual) Nie dotyczy
Chłodnica powietrza doładowującego (intercooler) Nie dotyczy
Chłodnica za sprężarką (aftercooler) Nie dotyczy
Turbosprężarka z zaworem wastegate Nie dotyczy
Zmienna geometria łopatek w turbinie Nie dotyczy
Zawór regulacyjny ciśnienia (wastegate) Nie dotyczy
Dodatkowe parametry turbiny

Elektryka w Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Napięcie zasilania rozrusznika (V) 12 V
Masa b.d.
Akumulator (V) 12 V
Ilość akumulatorów 1
Rodzaj ładowania Alternator
Producent systemu ładowania b.d.
Rodzaj zapłonu b.d.
Tylna lampa stopu tak
Tylna lampa rolnicza b.d.
Lampa typu kogut nie

Wałek przekaźnika mocy (WOM) w Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Liczba obrotów 540 obr. / min.
Sterowanie WOM ręczne

Układ hamulcowy w Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
System ABS (zapobieganie blokowaniu kół) Nie
System wspomagania hamulców Nie
Zespół hamulcowy b.d.
Mechanizm różnicowy Tak
Rodzaj hamulców hamulce tarczowe, suche, hydrauliczne
Tarcze Pojedyncza tarcza

Wymiary ciągnika Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Ciężar b.d.
Długość 3800 mm
Wysokość b.d.
Szerokość 1981 mm
Prześwit 381 mm
Rozstaw kół z przodu b.d.
Rozstaw kół z tyłu b.d.
Rozstaw osi 2250 mm
Rozmiar kół z przodu 11x24
Rozmiar kół z tyłu b.d.
Dop. masa całkowita przyczepy bez hamulca 1500 kg
Dop. masa całkowita przyczepy z hamulcem b.d.
Największy dopuszczalny nacisk na oś b.d.
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) b.d.
Promień skrętu b.d.

Układ napędowy w Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Napęd 4x4, MFWD, 4WD (w zależności od wersji)
Dodatkowe cechy napędu napęd na wszystkie koła, stały rozkład siły na wszystkie 4 koła, napęd przedni, napęd mechaniczny na przednie koła
Napęd stały Tak
Stały rozkład sił na wszystkie koła Tak
Dynamiczny podział mocy na osie (włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej osi) b.d., napęd AWD
Niezależne zawieszenie (ILS - Independent Link Suspension) Brak
Przegubowe
Napęd gąsienicowy Nie
Hydrostatyczny układ kierowniczy Nie
Mechanizm różnicowy b.d.
Układ kierowniczy drążkowy
Drążki reakcyjne z przodu b.d.
Zwolnice planetarne z tyłu b.d.
Zwolnice planetarne z przodu b.d.

Hydraulika w Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
TUZ b.d.
Rodzaj podnośnika hydraulicznego b.d.
Wydajność pompy podnośnika b.d.
Ciśnienie pompy podnośnika b.d.
Układ hydrauliczny Load Sensing Nie
Układ zamknięty b.d.
Układ centralny Nie
Stały przepływ Nie
Stałe ciśnienie Nie
Układ sterujący b.d.
Rozdzielacz dwusekcyjny b.d.
Szybkozłącza b.d.
Funkcja / Przycisk Auto Lift b.d.

Przekładnia i skrzynia biegów Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Skrzynia synchroniczna Tak
Przekładnia PowerShift Nie
Przekładnia z mechanizmem nawrotnym (PowerShuttle) Nie
Dodatkowe informacje o przekładni
Liczba biegów do przodu 10
Liczba biegów do tyłu 2
Biegi pełzające b.d.

Wyposażenie Zetor 7745

Zetor 7745 dane techniczne Wartość
Górny zaczep transportowy tak (???)
Zaczep dolny b.d.
Klimatyzacja b.d.

Popularne porównania Zetor 7745

Modele ciągników Zetor produkowane w latach: